Ce fructe si legume pot manca perusii? I FRUCTELE

Pe langa amestecul de seminte ca hrana de baza, este bine sa ii oferim micutului nostru suplimente, iar aici ma refer la fructe si legume din care sa isi ia vitaminele si mineralele necesare.

frtuvt

FRUCTE

Perusii iubesc fructele proaspete pentru gustul lor dulceag , dar si pentru faptul ca , de multe ori , pot fi o jucarie excelenta. Din pacate multi perusi refuza sa le manance sau chiar se sperie de ele din cauza ca nu au fost obisnuiti de mici. Nu va dati batuti pentru simplul fapt ca nu vine din prima sa rontaie din mana voastra , perseverati si veti vedea ca incetul cu incetul va descoperi ce gust bun au

  • Merele- sunt bogate in vitaminele A , B1, B2 si C cat si in  substante nutritive ca magneziu, fosfor, fier si potasiu
  • Murele-au multa vitamina C si alte elemente benefice
  • Coacazele- conţin  tanin, substanţe proteice, celuloză, săruri minerale, provitamina A, vitaminele B1, B2, B6, acid pantotenic, vitamina C, vitamina P, vitamina PP, antocian, etc.
  • Strugurii- contin in special vitamine din grupa de vitamine B (B1 si B5),strugurii contin si vitamina PP care mentine sanatatea pielii.
  • Afinele-contin antioxidanti, vitamina C , vitaminele din complexul B, vitamina E , vitamina A, minerale(cupru, seleniu, zinc , fier)
  • Dudele- conţin zaharuri, acizi, proteine, grăsimi, celuloză, substanţe minerale, vitamină C, provitamina A, vitaminele B1, B2, PP, acid folic
  • Papaya- are cu 30% mai multe vitamine și cu 50% mai mult potasiu dacat portocalele.Are de 10 ori mai multă vitamina C și de doua ori mai mult potasiu dacit merele. Conține de patru ori mai multă vitamina E dacit merele și portocalele. Papaya este o bogata sursa de fibre , vitamine A și E, luteina și licopen.
  • Ananasul-conţine vitamina C, calciu, potasiu, iod, magneziu, fosfor, mangan, sulf, fier, zaharoză, glucoză, celuloză şi bromelină
  • Zmeura-este o sursa de vitamina C, magneziu, cupru, calciu.
  • Caisele-sunt bogate in betacaroten, vitamina A, vitamina E, vitamina C, vitamine din complexul B;
  • Pepenele galben-contine fibre si acid folic, vitaminele C, B6, si A, si minerale precum magneziu, potasiu, niacina sau tiamina. In plus, mai contin si un compus numit adenozina, care protejeaza inima si imbunatateste circulatia sangelui.
  • Ciresele-contin vitamine din complexul B, vitamina C si E, provitamina A, minerale ca fosfor, calciu, magneziu, potasiu, fier si acid pantotenic.
  • Mandarinele-contin o cantitate mare de beta-caroten, precursorul vitaminei A, de aceea si au culoarea portocalie (ca morcovul). Contin deasemenea si multe alte vitamine, ca vitamina C, complexul vitaminic B, vitamina E, vitamina K etc., dar si minerale: calciu, fosfor, fier etc. Mandarinele mai contin si fibre, dar si proteine, fiind astfel deosebit de utile in digestie.
  • Piersicile-au un continut mare de vitamina C si provitamina A, vitaminele B3, B5 si E. Acestea mai au in componenta lor fier, magneziu, fosfor, zinc, iod, potasiu
  • Perele-Perele contin potasiu, magneziu, calciu si vitaminele C, B1, B2, B3 si B6
  • Capsunele-pe langa vitamina C, capsunile sunt si o excelenta sursa de vitamina K si mangan, precum si acid folic, potasiu, riboflavina, vitamina B5, vitamina B6,  cupru, magneziu si acizi grasi omega-3.
  • Mango-contine vitaminaele A, E, B6, K etc
  • Gutuile-contin vitaminele A, B1, B2, B6, C, E, PP,
  • Bananele-contin vitaminele B6, C, B9, A, E ,K
  • Merisor
  • Agrise
  • Pepene rosu
  • Portocale

18 comentarii (+add yours?)

  1. Ana
    feb. 11, 2015 @ 17:59:07

    Eu i~am pus perusului meu un hamac crosetat de mine in colivie si nu s~a obisnuit in 3 zile nu i~am pus bine hamacul ?

    Răspunde

  2. Andreina Isabella
    apr. 28, 2015 @ 14:09:47

    Eu le-am dat perusilor mei pepene galben si l-au terminat imediat!

    Răspunde

  3. Perusul02
    iul. 04, 2015 @ 12:20:54

    si eu i-am dat pulpa de pui si mi-a dato inapoi ca o vroia prajita.

    Răspunde

  4. GABI
    oct. 18, 2015 @ 13:03:51

    DAR PERUSUL MEU NU MANANCA NIMIC INFARA DE MORCOV

    Răspunde

  5. irina
    nov. 02, 2015 @ 17:06:18

    al meu numai seminte mananca.la alrceva nici nu se uita 😦

    Răspunde

  6. Costeaaaaa
    mart. 09, 2016 @ 19:17:26

    Al meu doar seminte mananca.. ii las mai mereu afara, zboara prin bucatarie.. se simt bine.. fac galalgie mare, e bine cand fac galagie?

    Răspunde

  7. dumitrascu ramona
    mart. 22, 2016 @ 06:49:04

    Al meu mananca numai seminte.I-am pus frunza e salata,nici maar nu s-a uitat la ea.

    Răspunde

  8. Geta
    mart. 08, 2017 @ 04:57:55

    Buna ziua . Perușul meu nu mănâncă fructele din semințe deloc. I-am cumpărat semințe cu fructe amestecate dar nu mănâncă de atunci semințele și nu știu ce să mai fac. De cate ori pun aceste semințe cu fructe ip observ cum nu mai are poftă de joaca nu prea de mai apropie de mâncare , nu are chef de noi. Și are ochișorii schimbați . Eu știu că în jurul ochilor au penele putin mai negre dar la el de observa o paloare a ochilor. Poate mă înșel dar nu mai face el ce făcea mereu. Ieri nici nu ne-a băgat în seamă . A tipat singur acolo la balcon 4ore apoi a venit și sa dus la el în colivie .Mai pun câteodată picături de vitamina c in apa nici nu vrea să o vadă. I-am luat vitamine de la doctorul lui la fel. Dacă i-aș da numai pătrunjel și semințe fără fructe ar fi cel mai fericit

    Răspunde

  9. Geta
    mart. 08, 2017 @ 04:59:08

    Și încă ceva i cad f multe pene când se scarpină sau ce face el acolo

    Răspunde

  10. Perusul Mickey
    aug. 24, 2018 @ 09:56:30

    Eu stiam ca nu le trebuie mango, ca nu le face bine. Asa mi-a spus vanzatoarea cand l-am luat pe Mickey al meu. Acum nu stiu. E bun sau nu pentru el?
    Cand ii dau patrunjel, perusul meu doar se joaca cu el si il ciuguleste putin.
    Cateodata, el rontaie in gol, parca ar regurgita. Dar niciodata nu a dat seminte afara. Oare e bine?
    Dar vreau sa stiu de ce nu ii plac semintele colorate din amestecul din cutie. Mereu le evita si arata ca „nu le vede”. Acum vreau sa stiu daca nu mănâncă semintele alea colorate se intampla ceva.
    Am auzit de curand ca pentru perusi mai e bun oul fiert. Nu stiu acum dacă sa ii dau sau nu.
    Vreau raspunsurile cat de curand se poate. Multumesc!🐦

    Răspunde

  11. Luca iubitorul de animale si perusi.
    feb. 05, 2021 @ 16:19:13

    Perusul meu e vesel si mananca seminte… i-am pus in seminte fructe + legume si a mancat toate legumele si semintele le mananca!

    Răspunde

  12. Luca iubitorul de animale si perusi
    feb. 05, 2021 @ 16:21:06

    E baiat si o sa ii mai lom un baietel sa se joace. E vesel!

    Răspunde

Lasă un comentariu